Kontakt

Telefon:

509313893

E-mail:

misiek.integracjasensoryczna@gmail.com

Program TUS dla grupy dzieci 4-6 lat

Grupa 4-6 latków

W trakcie rozwoju dziecka główną rolę przypisuje się jego umiejętnościom poznawania świata, rozumienia go, dostrzegania związków w nim zachodzących i współdziałania. Bardzo mało uwagi poświęca się obszarowi emocjonalnemu oraz społecznemu, które odgrywają bardzo ważną rolę w codziennym życiu.

Wśród dzieci pojawia się coraz więcej trudności w nawiązywaniu oraz podtrzymaniu kontaktów z drugą osobą. Pojawiają się problemy we wchodzeniu przez dziecko w grupę, np. rówieśniczą. Coraz rzadziej wykazujemy się empatią i zrozumieniem w stosunku do innych, a konflikty, wycofanie stało się codziennością. Zarówno dorośli, ale przede wszystkim dzieci nie potrafią sobie radzić z problemami w odpowiedni sposób.  Co więcej, na każdym kroku nasza pewność siebie, jest podburzana przez obrazy, które towarzyszą nam na każdym kroku, np. idealne ciało model, drogie zabawki rówieśników, markowe ciuchy itp. Aby dopasować się do otoczenia, zmuszani jesteśmy do dostosowania się do tych wymagań, które stawia przed nami świat. Niestety nie każdy z nas jest w stanie w 100% się do nich dostosować, co coraz częściej widać już wśród najmłodszych.

Jeżeli nie zauważymy tych trudności odpowiednie wczesno i nie zaczniemy nad nimi pracować, może to skutkować poważnymi trudnościami wychowawczymi w niedalekiej  przyszłości. W związku  z tym, dobrym krokiem jest podjęcie zajęć w zakresie treningu umiejętności społecznych. Podczas takich zajęć poznajemy i pracujemy nad emocjami, uczymy się jak sobie z nimi radzić w konstruktywny sposób, lepiej poznajemy siebie oraz swoje uczucia, ale też uczymy się jak funkcjonować w społeczeństwie, w taki sposób, aby nie zatracać pewności siebie i nie poddawać się złym wpływom.

 

CELE OGÓLNE:

  • Rozwój emocjonalno – społeczny,
  • Nabywanie umiejętności wyrażania i rozpoznawania uczuć.
  • Rozwój umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach,
  • Rozbudzanie empatii,
  • Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie,
  • Rozbudzanie szacunku dla odmienności i różnorodności,
  • Budowanie pozytywnego obrazu siebie, wzmacnianie swojego ja i pewności siebie,
  • Budowanie świadomości o tym, że moje „ja” tez jest ważne i trzeba o nie dbać,

 

CELE SZCZEGÓŁOWE:

  • Dostrzeganie i akceptowanie podobieństw i różnic dotyczących wyglądu, zainteresowań, rodziny, sposobów wyrażania uczuć,
  • Ustalenie reguł i norm grupowych,
  • Wzajemne poznanie się i integracja grupy,
  • Budowanie pozytywnego obrazu siebie,
  • Dokonywanie autoprezentacji i samooceny,
  • Podejmowanie współpracy w grupie,
  • Prezentowanie wytworów, będących efektem pracy grupowej,
  • Rozpoznawanie i wyrażanie uczuć,
  • Dostrzeganie potrzeb innych,
  • Reagowanie z empatią i zrozumieniem na potrzeby innych,
  • Dzielenie się z innymi własnymi doświadczeniami i przeżyciami,
  • Realizowanie powierzonych zadań dla osiągnięcia wspólnego celu,
  • Czerpanie radości ze wspólnej zabawy bez względu na osiągnięty wynik,
  • Wykorzystywanie w praktyce zdobytej wiedzy,
  • Podejmowanie prób rozwiązywania sytuacji trudnych,
  • Odzwierciedlenie swych przeżyć i uczuć poprzez różne formy artystycznego wyrazu,
  • Kształtowanie umiejętności autoprezentacji,
  • Kształtowanie pozytywnych odczuć w kontaktach z drugim człowiekiem.

 

SPOSÓB OSIĄGANIA CELÓW:

  1. Metody i techniki pracy.
  • Zabawy integracyjne,
  • Zabawy edukacyjne,
  • Zabawy ruchowe,
  • Zabawy z wykorzystanie zasady „Fair Play”,
  • Pokaz,
  • Dyskusja,
  • Rysunki i inne prace plastyczne,
  • Drama.
  1. Formy pracy: grupowa.

Sprawdź też :

Program TUS dla grupy dzieci 4-6 lat

Grupa 4-6 latków W trakcie rozwoju dziecka główną rolę przypisuje się jego umiejętnościom poznawania świata, rozumienia go, dostrzegania związków w nim zachodzących i współdziałania. Bardzo

Czytaj dalej »

OBGRYZANIE PAZNOKCI

Często pytacie o obgryzanie paznokci. Postaram się krótko sensorycznie to wyjaśnić:) aczkolwiek innych powodów i sposobów może być wiele. – OBGRYZANIE PAZNOKCI dostarcza bodźców propioceptywnych

Czytaj dalej »

MOTORYKA MAŁA

Motoryka mała określa zespół wszelkich czynności, które są wykonywane przy pomocy rąk. Motoryka mała nie jest cechą wrodzoną, którą dziecko posiada już po urodzeniu. Każdy

Czytaj dalej »

Skontaktuj się z nami !